تأمین ۴۶ میلیون پوندی برای ساخت دوقلوهای دیجیتال به منظور کاهش کربن در حمل و نقل


مرکز TransiT اخیراً تأمین مالی به ارزش ۴۶ میلیون پوند از دولت بریتانیا و سایر شرکا را برای ساخت دوقلوهای دیجیتال به منظور کاهش کربن‌زایی در حمل و نقل بریتانیا تأیید کرده است. این تأمین مالی با همکاری حدود ۷۰ شرکت، از جمله دانشگاه‌های گلاسکو و ادینبرو، به دست آمده است.

این ابتکار همچنین شامل تأمین مالی از شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی (EPSRC) بریتانیا است و هدف آن بهبود کارایی عملیات حمل و نقل و افزایش پایداری از طریق کاهش انتشارات کربن می‌باشد. مرکز TransiT قصد دارد با استفاده از دوقلوهای دیجیتال، بخش حمل و نقل را نقشه‌برداری کرده و تأثیر سیاست‌ها و عوامل دیگر بر صنعت را نظارت، اطلاع‌رسانی و ارزیابی کند.

شرکت ESRI نیز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون پوندی در این پروژه، که اولین سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل بریتانیا در زمینه دوقلوهای دیجیتال است، پتانسیل این فناوری‌ها را برای بهبود کارایی عملیاتی شبکه‌های حمل و نقل مورد تأکید قرار داده است.

پروفسور شارلوت دین، رئیس اجرایی EPSRC، اظهار کرد: «دوقلوهای دیجیتال فرصت عظیمی برای کاهش کربن در شبکه‌های حمل و نقل ما ارائه می‌دهند. این فناوری‌ها با آزمودن تأثیر تغییرات سریع‌تر، کاهش هزینه‌ها و کمک به طراحی شبکه‌های حمل و نقل مورد نیاز در زمان مناسب، به بهبود کارایی و کاهش تأثیرات زیست‌محیطی کمک می‌کنند.»

بنابراین، بخش حمل و نقل بریتانیا آماده است تا با پیاده‌سازی دوقلوهای دیجیتال، تغییرات عمده‌ای را تجربه کند و به سوی آینده‌ای پایدارتر و کارآمدتر حرکت کند.

Sign in to leave a comment