ویژگی های متاورس

ادغام آواتارها

ایجاد آواتارهای دیجیتالی از خود به عنوان راهی برای بیان احساسات و عواطف به صورت منحصر به فرد یکی از مفاهیم اصلی متاورس است. هر فرد هویت دیجیتالی خود را دارد که می تواند ثابت یا متحرک باشد و برای او متمایز باشد. آواتارهای دیجیتال روشی منحصر به فرد برای بیان خود هستند، زیرا علاوه بر بازتولید دقیق فرم واقعی شما، ممکن است بازآفرینی افراد مشهور مورد علاقه شما یا چیزی کاملاً اصلی باشند.


مفهوم گیمیفیکیشن زمانی معرفی می‌شود که کاربران این شانس را داشته باشند که آواتارهای خود را تغییر دهند و تجربه‌ای جذاب‌تر و پویاتر ایجاد کنند.


آواتارها اغلب می توانند تغییر کنند و می توانند به نوعی شبیه همتایان واقعی کاربران خود باشند. آواتارها گاهی اوقات می توانند برنامه های رایانه ای نیز باشند. با کمک صفحه کلید، جوی استیک، موس و دستگاه های تخصصی رابط انسان و کامپیوتر (HCI)، کاربران می توانند آواتارهای خود را کار کنند. آواتارهای واقعی تر ممکن است به بینندگان یا هر کسی که با آنها در تعامل است، تجربه فراگیرتری بدهد.


عملیات مبتنی بر بلاک چین

بلاک چین به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از دارایی‌های مجازی خود محافظت کنند و به آن‌ها مدرک دیجیتالی مالکیت می‌دهد، که آن را به یکی از اجزای مهم Metaverse تبدیل می‌کند. Metaverse در حال تجربه رشد در حجم داده، ارزش، و اهمیت امنیت و قابلیت اطمینان است. مهارت ها و فناوری بلاک چین برای اطمینان از اعتبار داده ها در Metaverse ضروری است و هوش مصنوعی برای محافظت از تنوع و ثروت مواد آن به کار گرفته می شود.


با توجه به اشکالات متعدد ذخیره سازی متمرکز داده در سیستم هایی مانند سیستم های مدیریت پایگاه داده (DBMS)، مفهوم Metaverse بدون بلاک چین ناقص است. بدون نفوذ یک سازمان متمرکز، متاورس مبتنی بر بلاک چین دسترسی به هر مکان دیجیتالی را امکان پذیر می کند.


استفاده از زمین مجازی (قطعه)

تقاضا برای زمین مجازی در Metaverse در حال افزایش است. در Metaverse، هر کسی می‌تواند زمین را برای ارزهای دیجیتال خریداری کند. زمین یک توکن غیر قابل تعویض (NFT)، یک طبقه دارایی بلاک چین است که نمی توان آن را با چیزهای دیگر مبادله کرد. اندازه به تعداد اصلی پیکسل ها در طرحی از املاک متاورس اشاره دارد.


می توان با ویترین های دیجیتال، بازی های مجازی یا حتی سرگرمی در زمین مجازی تعامل داشت. اندازه و موقعیت آن تعیین کننده موارد استفاده برای زمین خواهد بود. به عنوان مثال، نقشه های نزدیک به یک خیابان واقعیت مجازی ممکن است به دلیل پتانسیل تبلیغات نمایشی ارزشمند باشند.


تجربیات همهجانبه (AR و VR)

شرکت‌کنندگان در Metaverse می‌توانند با استفاده از فناوری‌های واقعیت ترکیبی و AR/VR، تجربیات همه‌جانبه‌تری داشته باشند که واقعیت و دنیای مجازی را همگرا می‌کند. درک اینکه چرا Metaverse هر روز بیشتر محبوب می‌شود، ساده است: این امر باعث می‌شود بازی‌ها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها، و برخوردهای حرفه‌ای یا آموزشی معتبرتر به نظر برسند.


بلوک های اصلی پروژه های متاورس AR و VR هستند. سه جزء کلیدی برای عملکرد سیستم های واقعیت افزوده مورد نیاز است: اتصال محیط های واقعی و مجازی، تعامل در زمان واقعی، و ارائه دقیق اشیاء سه بعدی.


تقاطع با هوش مصنوعی (AI)

به عنوان نیروی محرکه تحقیقات شرکتی در زمینه هایی از جمله تجزیه و تحلیل محتوا، پردازش گفتار تحت نظارت خود، تعاملات روباتیک، بینایی کامپیوتری و تخمین وضعیت بدن، هوش مصنوعی برای Metaverse بسیار مهم است.


کاربردهای تجاری Metaverse را می توان با استفاده از هوش مصنوعی به روش های مختلف ارائه کرد. AIOps، زیر شاخه ای از هوش مصنوعی، از یادگیری ماشینی برای کمک به شرکت ها در مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات خود استفاده می کند - که به زودی برای سیستم های Metaverse اعمال خواهد شد. علاوه بر این، ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی در بین سازمان‌ها رایج‌تر می‌شوند. در Metaverse، ربات‌های هوش مصنوعی با آواتارهای واقعی می‌توانند برای اهداف مختلفی از جمله فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری استفاده شوند.


سازمان های غیرمتمرکز خودمختار (DAOs) برای حکومت

DAO یک نهاد حاکمیتی است - مانند یک شورا یا یک کمیته - که از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای دستیابی به اجماع برای تصمیمات مختلف استفاده می کند. طبق دستورالعمل‌های حاکمیت DAO، کیف پول خزانه‌داری پولی را برای کشاورزی در چندین شبکه ارائه می‌کند. برای اطمینان از اینکه همه افراد در سازمان فرصت مشارکت در فرآیند حاکمیت را دارند، تمام تصمیمات در DAO ها همچنان بر اساس پیشنهادات و فرآیندهای رأی گیری اداره می شوند. این روش برای کمک به شرکت کنندگان در رأی دادن در تصمیم گیری های مهم در مدیریت منابع Metaverse حیاتی است.


تکیه بر فناوری رابط انسان و کامپیوتر (HCI).

پلتفرم کامپیوتری آنلاین عظیم معروف به Metaverse شامل بسیاری از پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و کاربران فردی در مقیاس بزرگ است. استفاده از HCI در ایجاد Metaverse - به طور خاص، نحوه ادغام فعالیت های کاربر در دنیای مجازی - برای دستیابی به این هدف بسیار مهم است.


Sign in to leave a comment