معرفی جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار برای کنترلر CNC Sinumerik 828D توسط Siemens


در راستای شعار «تسریع تحول برای فردای پایدار»، شرکت Siemens جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را برای کنترلر CNC Sinumerik 828D در نمایشگاه AMB امسال در اشتوتگارت معرفی کرد. Sinumerik 828D به‌طور خاص برای بازار ماشین‌آلات فشرده و میان‌رده طراحی شده است. واحدهای پردازشگر جدید PPU271.5، PPU270.5، PPU290.5 و PU272.5 و همچنین مفهوم عملیاتی جدید Sinumerik 828D MCP (پنل کنترل ماشین) مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌ها را ارائه می‌دهند که به افزایش بهره‌وری، پایداری و کارایی فرآیندهای تولید کمک می‌کند.



معرفی Sinumerik 828D: کنترلر CNC جدید از Siemens

Sinumerik 828D یک کنترلر CNC (کنترل عددی رایانه‌ای) است که توسط شرکت Siemens ساخته شده است. این سیستم برای کنترل ماشین‌آلات مختلف در فرآیندهای تولیدی مثل تراش، فرز و سنگ‌زنی طراحی شده است.

ویژگی‌های مهم Sinumerik 828D:

کنترل دقیق: به شما امکان می‌دهد تا حرکات ماشین‌آلات را به‌طور دقیق برنامه‌ریزی و کنترل کنید.

قابلیت‌های نرم‌افزاری پیشرفته: با استفاده از ابزارهای مدرن، فرآیندهای تولید را بهینه‌سازی و نظارت کنید.

تعامل با دوقلوی دیجیتال: به شما این امکان را می‌دهد که بدون توقف تولید، برنامه‌ها را شبیه‌سازی و بهینه‌سازی کنید.

پشتیبانی از فناوری‌های جدید: شامل اتصال به دستگاه‌های خارجی و ارائه اطلاعات واضح از مصرف انرژی و امنیت.

Sinumerik 828D به‌ویژه برای ماشین‌آلات فشرده و میان‌رده طراحی شده و به ارتقاء بهره‌وری، پایداری و کارایی در صنایع تولیدی کمک می‌کند.


عملکردهای جدید Sinumerik 828D

Run MyVirtual Machine برای Sinumerik 828D

واحدهای پردازشگر جدید امکان ارتقا به نسخه نرم‌افزاری 5.24 را فراهم می‌آورند و این امکان را به وجود می‌آورند که از قابلیت Sinumerik Run MyVirtual Machine بهره‌برداری کنید. مشابه با Sinumerik One، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های NC را با استفاده از دوقلوی دیجیتال ماشین ایجاد، اعتبارسنجی و بهینه‌سازی کنید، بدون آنکه تولید متوقف شود. این امر می‌تواند زمان راه‌اندازی ماشین را تا 20 درصد کاهش دهد و خطرات تولید را به حداقل برساند. همچنین، ناحیه کاری ماشین، گیره‌گذاری، ابزار و حذف مواد را می‌توان در تمام مراحل برنامه NC به‌طور دقیق مشاهده کرد و برخوردهای احتمالی را پیش از وقوع شناسایی و رفع کرد. این ویژگی به آموزش کارمندان جدید کمک کرده و زمان ماشین را ذخیره می‌کند و خطر آسیب ناشی از عملیات نادرست یا اشتباهات برنامه‌نویسی را کاهش می‌دهد.

مفهوم عملیاتی جدید Sinumerik 828D MCP

مفهوم عملیاتی جدید Sinumerik 828D MCP برای هماهنگی با نسل جدید واحدهای پردازشگر معرفی شده است. این مفهوم، عملیات ماشین را برای Sinumerik 828D به‌شکل شهودی‌تر و کاربرپسندتر ارائه می‌دهد. شامل پانل‌های کنترل بزرگتر و طراحی‌شده به‌طور نوآورانه با صفحات نمایش 12.1 اینچ و 15.6 اینچ و کلیدهای مکانیکی است. همچنین، ابزار Create MyHMI/3GL برای سفارشی‌سازی بیشتر رابط کاربری به‌منظور کاربردهای خاص قابل استفاده است.

اتصال بهبود یافته و امنیت بهتر

واحدهای پردازشگر جدید دارای رابط X120 هستند که امکان اتصال به دستگاه‌های خارجی مانند Sinumerik HT (Handheld Terminal) 10 یا دستگاه‌های لبه را فراهم می‌کند. این امر دامنه کاربردها را گسترش داده و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. ترکیب کلید Ctrl-E یک عملکرد تحلیلی جامع برای شفاف‌سازی مصرف انرژی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، در حوزه امنیت سایبری، امکاناتی مانند آرشیو امنیتی، مدیریت کاربران و ذخیره‌سازی گواهینامه‌ها برای محافظت از دستکاری و تقلب محصول ارائه می‌شود.

با سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید برای Sinumerik 828D، Siemens راه را برای دوقلوهای دیجیتال به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری، بهره‌وری و پایداری هموار می‌کند و دامنه کاربرد برای کنترل تکنولوژی‌های تراش، فرز و سنگ‌زنی را به حوزه‌های قدرت و انرژی، الکترونیک و 5G، صنعت خودروسازی و سایر زمینه‌ها گسترش می‌دهد.

Sign in to leave a comment